هفت دلیل برای انتخاب ویندوز 10 نسبت به ویندوز 11

خدمات کامپیوتر

شاید تصور کنید ویندوز لب تاپتان باید با هر ساز شرکت مایکروسافت برقصد، اما این بار این طور نیست، هفت دلیل برای انتخاب ویندوز 10 نسبت به ویندوز 11 قطعاً برای شما قانع‌کننده خواهد بود، چراکه نصب ویندوز 10 بهترین هماهنگی و تجربه کاربری را برایتان به همراه خواهد داشت. ما در این مقاله هفت دلیل برای انتخاب ویندوز 10 نسبت به ویندوز سعی می‌کنیم، به شما در انتخاب ویندوز 10 یا به‌روزرسانی آن کمک کنیم.

سال 2015، وقتی نسخة ویندوز 10 عرضه شد، باتوجه‌به باگ‌های اولیه، بسیاری تصور نمی‌کردند بتواند تجربة ویندوز 7 را تکرار کند یا در مقابل رقیبانی چون مک یا لینوکس بخواهد دوامی داشته باشد. اما در سال 2017، مایکروسافت اعلام کرد که بیش از 500 میلیون دستگاه به نصب ویندوز 10 ارتقا یافته‌اند و در حال حاضر به‌عنوان پرکاربردترین سیستم‌عامل جای خود را به‌خوبی تثبیت کرده است.

ویندوز 10 یا 11

نصب ویندوز 10

در همان ابتدا نصب ویندوز 10 با قابلیت استفاده آسان و محیط کاربری دوستانه، دل طرف‌دارانش را به دست آورد، این موضوع باتوجه‌به وابستگی بیش‌ازپیش ما به سیستم‌های کامپیوتری و استفادة روزمره، به‌قدری مهم و حیاتی است که غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

شما تا زمانی که یک کفش راحت نداشته باشید، نمی‌توانید بیشتر از چند قدم بردارید، محیط کاربری سیستم‌های کامپیوتری هم حکم یک کفش راحت را دارند که قرار است به راه‌رفتن شما کمک کنند نه اینکه پاهای شما را آزار دهند.

دومین برگ برندة مایکروسافت، قابلیت تعمیر و بازیابی سیستم بود که به‌سادگی آب‌خوردن انجام می‌شود، نصب ویندوز هنوز همکار آسانی نیست و به کسانی کاربلد نیاز دارد، تعمیر و بازیابی سیستم هم همیشه در نسخه‌‌هایی قبلی مایکروسافت مایه دردسر کاربران بوده است. اما با این قابلیت مایکروسافت، دیگر دلیلی نداشت که کاربران در نسخه‌های قدیم‌تر بمانند یا آن را به‌روزرسانی نکنند.

در ادامه مقاله شما با هفت دلیل که می‌تواند همچنان نسخة ویندوز 10 را در سیستم شما ماندگار کند یا بخواهید بر روی سیستمتان نصب ویندوز 10  را امتحان کنید، آشنا خواهید شد.

هفت دلیل برای انتخاب ویندوز 10 نسبت به ویندوز 11 را با صفحة استارت ویندوز و ظاهر جذاب آن شروع می‌کنیم، حتماً می‌دانید نگاه اول چقدر تأثیرگذار است، ویندوز 10 با ظاهری جذاب و شفافیت‌های بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی خود، تجربه کار با آن را بهبود بخشیده است.

1. طراحی صفحه استارت جدید و بهینه‌تر، این موضوع حین شروع کار و به‌اصطلاح ران شدن سیستم، بسیار به چشم می‌آید و عجیب اینجاست که مایکروسافت تازه به این موضوع توجه کرده است.

صفحه استارت بهینه ویندوز 10 و  قابلیت‌های بیشتر در منوی Start جهت آسان‌شدن استفاده به‌ویژه در حین اجرا و انتخاب نرم‌افزارهای متفاوت، بسیار در جذب کاربر در همان لحظات اول تأثیر می‌گذارد. امکان دسترسی سریع به فایل های مهم و پنهان کردن برنامه هایی که کمتر به آن ها علاقه دارید، و امکان انتخاب زمینه دلخواه برروی سیستم عاملتان، برخی از قابلیت های جذاب این سیستم عامل مشهور مایکروسافت است. شما می‌توانید با تنظیم منطقة دلخواه خود به‌سادگی همانند یک روزنامه همیشه در دسترس و سریع از جدیدترین اخبار و پیش‌بینی آب‌وهوا اطلاع داشته باشید.

نصب ویندوز 10

2. قابلیت استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری، با افزایش حجم داده‌ها و فایل‌های کاری و شخصی و دردسرهای فلش و رم، فضای ذخیره‌سازی باید حساب شده و امن باشد، در حال حاضر امن‌ترین و بی‌دردسرترین فضای ذخیره‌سازی موجود نه فلش‌های میلیونی و هارددیسک‌ها، بلکه فضای ذخیره‌سازی ابری است.

فضای ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت در ویندوز ۱۰ با نام OneDrive شناخته می‌شود. برای استفاده از آن، کافی است به‌حساب کاربری Microsoft خود وارد شوید، سپس فایل‌ها و پوشه‌ها را به OneDrive انتقال دهید. سپس در هر دستگاهی که با حساب کاربری Microsoft خود وارد شوید، می‌توانید به فایل‌ها و پوشه‌های خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را دانلود و ویرایش کنید. همچنین می‌توانید از OneDrive برای به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و پوشه‌ها با دوستان و همکاران خود استفاده کنید.

فضای ذخیره‌سازی ابری به معنای مجموعه‌ای از پوشش داده‌ها و سرورهای ذخیره‌سازی است که از طریق شبکه اینترنت به کاربران ارائه می‌شود. این فضاها به‌صورت مجازی بر روی سرورهای ابری میزبانی می‌شوند که از طریق شبکه اینترنت قابل‌دسترسی هستند.در فضای ذخیره‌سازی ابری، امکان ذخیره و انتقال داده‌های گوناگون برای کاربر وجود دارد و این داده‌ها می‌توانند برای پشتیبان‌گیری و همچنین به‌صورت هم‌زمان برای دسترسی توسط چند کاربر استفاده شوند.

شما در این فضای نامحدود و امن به نام OneDrive و با حساب کاربری مایکروسافت تان می‌توانید تمامی فایل‌های مهم و حساس را با خیال راحت بدون نگرانی از حذف‌شدن، خراب‌شدن فلش و رم یا دزدیده‌شدن ذخیره کنید، مایکروسافت این فضا را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد.

3. قابلیت Cortana به‌عنوان یک شخصی‌ساز صوتی، در بین انواع دستیارها شخصی این روزها مانند سیری اپل یا آمازون، دستیار Cortana همانند یک منشی منظم، دقیق و یک همراه حرفه‌ای در برنامه‌های کاری و زندگی شماست، می‌توانید روی آن  حساب کنید و بخشی از کارهایتان را به آن واگذار کنید.

4. افزایش امنیت سیستم با بهبود سیستم حفاظت در برابر نفوذ و با ارتقا ویژگی‌های امنیتی، این ویژگی مایکروسافت غیرقابل‌بحث است.

در دنیای امروز، معنای کلمه امنیت تغییر کرده است دیگر داشتن بادی‌گارد و نگهبان همیشه در صحنه امینت محسوب نمی‌شود، بلکه سیستم لب تاپ یا گوشی شما در خط مقدم است.

یکی از آسیب های همیشگی که کابران با آن مواجه اند و گاهی اوقات تمام زندگی شخصی و کاری فرد را برای همیشه تغییر می دهد،امنیت اطلاعات و دسترسی هکرها به سیستم لب تاپ شماست.شما هرقدر توصیه های امنیتی را رعایت کنید یا آنتی ویروس قوی نصب کرده باشید، بدون یک بستر امن و قدرتمند نمی توانید از اطلاعات و بخشی از زندگی تان که بررسی سیستم لب تاپ است محافظت کنید.

نصب ویندوز 10 بر روی هر سیستمی یک بستر امن و قدرتمند است که می‌تواند همانند یک قلعه محکم در برابر انواع خطرات احتمالی و ویروس‌ها، از اطلاعات شما محافظت کند.

دانلود ویندوز 10

نصب ویندوز 10 یک بستر امن و قدرتمند برای داده‌ها و اطلاعات حساس است.

5. پشتیبانی از انواع صفحه‌نمایش‌ها و تبلت‌های لمسی و قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی، و  قابلیت اتصال به شبکه‌های مختلف وای‌فای، از دیگر مزایای نصب ویندوز 10 است، در واقع این بستر امن و قدرتمند تاحدامکان از همة نیازهای کاربران بخصوص اجرای بازی‌های مختلف باکیفیت بالا پشتیبانی می‌کند و دارای نسخه‌های مختلف با ویژگی‌های متمایز برای همة نیازهای کاربران است.

 6. بالاترین سرعت و بهره‌وری ممکن با  نصب ویندوز 10، امتحان کنید، تا شما هم مثل ما از طرف‌داران سرسخت ویندوز 10 و شرکت مایکروسافت شوید.

7. مرورگر Microsoft Edge ، مایکروسافت در برابر مرورگرهای قدرتمندی چون گوگل کروم یا فایرفاکس شاید شانسی نداشته باشد، اما نسلیم نشده این را به‌خوبی می‌توانید در ویژگی‌های مرورگر Microsoft Edge نسخه ویندوز 10 ببیند.
 اجرای سریع و ایمنی و حریم خصوصی Microsoft Edg امکاناتی را برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران فراهم می‌کند. این امکانات شامل بلوک کردن تبلیغات آزاردهنده، بلوک کردن کوکی‌های شخصی‌سازی‌شده و استفاده از وی‌پی‌ان برای حفظ حریم خصوصی است.

امکان پشتیبانی از افزونه‌ها، Microsoft Edge به کاربران این امکان را می‌دهد که از افزونه‌های Chrome نیز در مرورگر خود استفاده کنند و از وحشتناک‌ترین وب‌سایت‌ها با فرمت‌های مختلف حمایت می‌کند.

 نحوه نمایش گالری‌های تصاویر: Microsoft Edge با داشتن خاصیت Web Capture به شما امکان می‌دهد تا تصاویر را از صفحات وب، با فرمت‌های JPG، PNG و SVG، به صورتی که موردنظر شماست ذخیره کنید.

 نوار ناوبری: Microsoft Edge با داشتن نوار ناوبری قابل‌تعویض به‌دلخواه شما، دسترسی به صفحاتی که زیاد استفاده می‌کنید را برای شما آسان می‌کند و علاوه‌برآن با داشتن موضوعات دارای رنگ غالب، صفحات وب خود را با یک ظاهر زیبا  و رنگ خاص دسته‌بندی کنید.
Microsoft Edge  به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از قابلیت‌هایی نظیر Cortana، فایل PDF بخوانید، خارج‌شدن راحت از تلگرام و اکسل، اطلاعات ضروری را بر روی هر سایتی  به گفتگوی خود لینک کنید.

ویندوز 10 پرکاربردترین سیستم‌عامل دنیا

ویندوز یک سیستم‌عامل است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و توسعه داده شده است. این سیستم‌عامل در اکثر کامپیوترها استفاده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا با سخت‌افزار رایانه خود تعامل کرده و برنامه‌های موردنیاز خود را اجرا کنند.  ویندوز معمولاً قبل از نصب روی یک کامپیوتر خریداری می‌شود و پس از نصب، کاربر می‌تواند برنامه‌های رایگان و یا پولی را نصب کند و از طریق آن‌ها با کامپیوتر خود، کار کند. نصب ویندوز 10 مانند نصب نسخه‌های قبلی ویندوز است، اما باتوجه‌به ویژگی‌های جدید آن، ممکن است برخی تفاوت‌هایی در نصب و پیکربندی آن وجود داشته باشد.

برای نصب ویندوز 10، ابتدا باید فایل ISO آن را دانلود کرده و سپس آن را به یک دیسک DVD یا فلش درایو منتقل کنید. سپس با راه‌اندازی کامپیوتر از روی دیسک یا فلش درایو، به نصب ویندوز 10 بپردازید. معمولاً با توجه  به  فرایند انجام کار، بهتر است ریسک نکنید و از یک فرد متخصص که به‌خوبی با فرایند انجام این کار آشناست استفاده کنید بخصوص که در ایران به‌خاطر تحریم‌ها و غیره، متأسفانه فقط به نسخه‌های کرک شده و غیرقانونی آن دسترسی داریم.

15 سال پیش، یک گروه از جوانان تحصیل‌کرده و خورة تکنولوژی و دلباخته اینترنت تصمیم گرفتند که تمامی خدماتی که برای یک استفادة راحت و امن از اینترنت را نیاز دارید ارائه دهند که شامل  باتوجه‌به نیاز و سخت‌افزار سیستم شما می‌شود، به‌ویژه وقتی به‌خاطر تحریم و بسیاری از زیرساخت‌های ضعیف ارتباطی کشور در این زمینه، دسترسی به اینترنت و برنامه‌های مختلف کمی سخت و ناامیدکننده بود.

یکی از ایده‌های گروه؛ خدمات کامپیوتری در محل بود، برای کلان‌شهری مثل تهران با حجم ترافیک وحشتناک پیداکردن یک تعمیرگاه رایانه امن و کاربلد کمتر از ردکردن هفت‌خان رستم نیست.

بنابراین، تصمیم گرفتند همانند اوبر که نزدیک‌ترین تاکسی را برایتان می‌فرستد، برای تمام تهران و حومه نزدیک‌ترین و بهترین کارشناس این حوزه را برای شما به محل کار یا منزل بفرستد و در آینده هم قصد دارد این امکان را برای شهرهای بیشتری فراهم کند، چراکه وابستگی ما به سیستم‌های کامپیوتری و ناراحتی از بابت تعمیر و هزینه‌های آن را به‌خوبی درک کرده است. نوین سازان رایانه ایران، در حال حاضر تمامی خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کامپیوتر و لپ‌تاپ را ارائه می‌دهد. نصب انواع سیستم‌عامل‌ها همچون ویندوز، مک، لینوکس، ویندوزهای سرور  به همراه نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی بخش بزرگی از کار ماست.

نصب انواع شبکه‌ها همچون workgroup ،Domainserver، میکروتیک و شبکه‌های وایرلس و به همراه پشتیبانی همراه با ضمانت و ارسال کارشناسان مجرب به کلیه نقاط تهران برای خدمات کامپیوتری در محل و شبکه، از بخش‌های مهم حوزه فعالیت ماست.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به‌مرور ویژگی‌های ویندوز 10 بپردازیم و در انتخاب آن یا بروز رسانی و ارتقا به ویندوز 11 به شما کمک کنیم.

ویندوز 10 علی‌رغم همه ویژگی‌های مثبت و قدرتمند، برخی از مشکلاتی یا بهتر است بگوییم ویژگی‌های خشن مخصوص به خود، را با خود به همراه دارد که در حین استفاده از سیستم لب تاپتان آن چنان دردسرساز نیستند. مانند حجم فضایی که اشغال می‌کند که باتوجه‌به قدرتمندی نصب ویندوز 10 قابل‌انتظار است، یا برخی از نرم‌افزارها با این نسخه همخوانی ندارند که کاربران باید منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی مایکروسافت باشند یا از نرم‌افزارهای دیگری استفاده کنند. شما می‌توانید بسته به نیاز و استفاده‌ای که از لب تاپتان دارید به نصب یک سیستم‌عامل مطمئن اقدام کنید، اگر جزو کاربرانی باشید که هم‌زمان از چند برنامه متفاوت استفاده می‌کنید و باید در بین آن‌ها شناور باشید ممکن است ویندوز 10 خوش‌دست و راحت نباشد، پس یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا باتوجه‌به سخت‌افزار سیستم و نیازتان شما را راهنمایی کنند.