نصب مودم ADSL در محل

مودم ها نوعی از دستگاه های سخت افزار به حساب می آیند. که برای دریافت و تبدیل داده های منتقل شده توسط روش های مختلف ارتباطی است.

نام مودم از حروف اول کلمه های مودلاتور و دمودلاتور بر گرفته شده است. وظیفه این دستگاه تبدیل سیگنال های دیجیتالی به آنالوگ و همینطور بر عکس است.

مودم ها به سه دسته ی :مودم های داخلی، مودم های خارجی، و مودم های pc card تقسیم می شوند. مودم های داخلی مودم هایی اند که در داخل سیستم دستگاه ها یی مانند کامپیوتر، لپ تاپ، و موبایل ها جای داده می شوند.

مودم های داخلی

به صورت کلی مودم های داخلی به طور یک تراشه جداگانه و یک پارچه روی یکی از اسلات های درونی کیس های کامپیوتری است که در داخل دستگاهش قرار می گیرد.

این تراشه ها از قبل بر روی دستگاه های شما نصب می شود. به طور مثال گوشی های همراه شما یک مودم داخلی به حساب می آیند که اتصال به اینترنت را از طریق اپراتور هایی مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل را فراهم می کند.

در این قطعه ها در همان لحظه که اینترنت برقرار می شود فعال می شوند و شروع به فعالیت می‌ کنند. هم چنین مودم های داخلی کم هزینه تر است مودم های خارجی هستند.

مودم های خارجی

مودم های خارجی دستگاه هایی اند که به صورت مستقل باعث می شود که سیستم ها به راحتی با اینترنت اتصال بر قرار کنند. همچنین مودم های خارجی از ویژگی هایی هم برخوردار اند.

این نوع از مودم ها به دلیل نصب و راه اندازی آن ها و مستقل بودن آن و همچنین عدم نیاز به اتصال فیزیکی در داخل کیس به صورت ساده تر قرار می گیرد. همچنین منبع تغذیه خود را دارد.

این مودم ها به صورت کابلی و یا از طریق وای فای به کامپیوتر ها وصل می شوند. همچنین می توان یک کابل را از خط تلفن به سوکتی که در مودم است متصل کرد.

مودم های خارجی به راحتی قادر به ارتقا امنیت مودم و ایرلس را دارند. و همینطور با وجود چراغ هایی که. روی مودم قرار دارد می توانید از وضعیت اتصال به اینترنت با خبر شوید.

مودم های pc card

از این نوع مدل ها در لپ تاپ ها استفاده می شود که به اندازه کارت های اعتباری هستند. این نو از مودم ها از مودم های داخلی و مودم های خارجی ترکیب شده اند. به طور غیر مستقیم در درون یک لپ تاپ قرار می گیرند و در آخر نتیجه برای متصل کردن آن هیچ گونه کابلی احتیاجی ندارند.

فقط برای اتصال به خط تلفن به کابل نیاز است. این کار ها انرژی مورد نیاز خود را از دستگاهی که به آن متصل است می گیرد که استفاده از این محصول در لپ تاپ ها باعث می شود عمر باتری کم شود.

نحوه کار کرد مودم

همان طور که میدانید سیستم های کامپیوتری به طور دیجیتالی و سیستم های تلفنی به طور آنالوگی هستند. برای این که اطلاعات را انتقال دهیم باید از سیستم های متنوع و پیوسته ای استفاده کنیم.

برای تبادل بین این دو دستگاه به یک دستگاه مودم احتیاج داریم. مودم را از طرفی به خط های تلفن و از طرفی دیگر به خط های کامپیوتر متصل می کنیم

نحوه کار کرد این مودم این گونه است که سیگنال های دیجیتال را از کامپیوتر دریافت کنیم و بعد از آن، آنها را به سیگنال های آنالوگ اضافه کنیم. بعد این سیگنال ها از طریق خط تلفنی ها متصل می شود.

بخش های مختلف یک مودم

مودم ها از بخش های متنوعی شکل گرفته اند. که هر کدام از این بخش ها وظیفه ای را بر عهده دارند. منبع تغذیه، تراشه، پردازنده بخش های یک مودم هستند.

منبع تغذیه: وظیفه این بخش این است که ولتاژ برق شهری را به ولتاژی که مدار های مودم به آن نیاز دارند تبدیل می کنند.

تراشه:این بخش از مودم هم سیگنال‌ های دیجیتال و آنالوگ را به طور دو طرفه تبدیل می کند. اگر مودم ها این بخش را نداشتند باید تعداد زیادی از ترانزیستور ها استفاده می کردند.

پردازنده :پردازه هم یکی دیگر از بخش های مودم است که درون مرکز یک مودم است و وظیفه آن کنترل کردن تمام بخش های مودم است.

نصب مودم ADSL در محل

بهترین مکان برای نصب مودم

یکی از ابزار هایی که امروزه به عنوان وسیله ای برای اطلاع رسانی در فضای مجازی استفاده می شود مودم است. که این روز ها در اکثر خانه ها وجود دارند.

با این وجود هنوز هم با این ابزار کم و بیش به مشکلاتی مواجه می شوند و می تواند باعث کلافگی می شود. مثلا اگر شما یکی از مودم های تک انتن را در داخل خانه های خود داشته باشید توجه می‌شود که از مودم های جدیدی استفاده کنید.

این مودم ها دارای دو انتن هستند و قطعا با وجود این دو آنتن سرعت اینترنت شما بیشتر می شود و و می تواند خانه شما را به بهترین شیوه تحت پوشش خودش قرار دهد.

اگر آشپز خانه شما در مرکز خانه قرار داشته باشد و اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی در اطراف آشپز خانه قرار گرفته باشد توصیه می شود که مودم برای این که آنتن دهی خوبی داشته باشد در وسط خانه قرار بگیرد.

بخاطر این که زمانی که مودم را در مرکز خانه قرار دهید فرکانس های مربوطه به طور خوبی به قسمت های دیگر خانه می رسد و زمانی که شما در گوشه ای از خانه قرار گرفته باشید می توانید به یک نسبت از آنتن دهی مودم خود استفاده کنید.