دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته کاربردهای زیادی دارند؛ این دوربین‌ها برای نظارت بر مکان‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. دوربین مدار بسته انواع مختلفی دارد که در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

همانطور که گفتیم این دوربین‌ها کاربردهای زیادی دارند، یکی از کاربردهای این دوربین ثبت تصاویر است؛ ثبت تصاویر ممکن است در محیط‌های مختلفی انجام گیرد. از اطلاعات این دوربین‌ها می‌توان برای پیگیری شخصی و قضایی بعد از وقوع جرم استفاده نمود. امروزه در سراسر جهان دوربین‌های مدار بسته نصب شده‌اند، حتی در سطح شهرها از این دوربین‌ها وجود دارد و بسیاری از سازمان‌های امنیتی از اطلاعات این دوربین‌ها برای پیگیری برخی پرونده‌ها مربوط به محیط بیرون و محل نصب دوربین‌ها استفاده می‌کنند.

اگر دوربین‌های مدار بسته تصویرهایی از افراد یا چگونگی وقوع جرم را ثبت کرده باشند، می‌توانند زمان دستگیری افراد را جلوتر بیندازند؛ همچنین سبب می‌شوند تا روند پرونده بالاتر رود. این دوربین‌ها علاوه بر کاربرد در سازمان‌های امنیتی در بسیاری از پاساژها و فروشگاه‌ها بزرگ نیز کاربرد دارد و افراد می‌توانند سرقت کننده ابزارها را شناسایی نمایند.

کاربردهای دوربین مدار بسته

 یکی از کاربردهای دوربین مدار بسته در سیستم‌های نظارتی و حفاظتی است، البته کاربرد دوربین فقط به این بخش محدود نخواهد شد. استفاده از دوربین‌های مدار بسته بسیار مهم است و حتی می‌توان از راه دور بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی بر کارها نظارت داشت و از اتفاقات پیش آمده مطلع شد. این دوربین‌ها برای ترافیک، پلایشگاه‌ها و کنترل نظامی نیز بسیار کاربرد دارند.

خدمات کامپیوتر

ساختار دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته ساختارهای مختلفی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بدنه دوربین مدار بسته: دوربین مدار بسته دارای یک نوع قاب پوششی و یک نوع قاب اصلی است؛ انتخاب یکی از این دو نوع قاب بسته به فضای مورد استفاده دوربین مدار بسته دارد.

لنزهای دوربین مدار بسته: لنز دوربین بسیار مهم است و قابلیت زوم کردن را نیز دارند؛ لنزها انواع مختلفی دارند، یکی از انواع لنزها هستند که قابلیت زوم بهتر را دارند. این لنز می‌تواند فاصله کانونی را تغییر دهد و با بزرگ نمایی دوربین اطلاعات و تصاویر را دقیق ثبت نمایند. فاصله کانونی لنز بسیار مهم است و اگر فاصله کانونی لنز بیشتر باشد کمتر می‌تواند بر روی تصویر تمرکز نماید؛ همچنین با بیشتر بودن فاصله کانونی لنز زاویه دید دوربین نیز کم خواهد شد. البته یک نوع موتور نیز وجود دارد که می‌تواند زاویه دید لنز را تغییر دهد و همچنین دارای قابلیت حرکت می‌باشد؛ این نوع موتور، موتور مکانیکی نامیده می‌شود.

انواع لنز وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خود را دارند:

  • لنز دوربین مدار بسته Fix
  • لنز دوربین مدار بسته مینی کمرا
  • لنز دوربین مدار بسته موتور دار
  • لنزهای دارای توانایی تغییر فاصله کانونی
  • لنزهای صنعتی Fix دوربین مدار بسته

بخش‌های الکترونیکی دوربین مدار بسته: این دوربین دارای چند بخش الکترونیکی مانند بورد اصلی، بورد تغذیه، سنسور و کانکتور می‌باشد.

خدمات کامپیوتر

انواع دوربین مدار بسته

چندین نوع از دوربین مدار بسته وجود دارد، این دوربین‌ها چند نوع ویژگی دارند و بر اساس آن‌ها نامگذاری می‌شوند.

  • دوربین مدار بسته بر اساس نوع حسگر دو نوع است یک نوع این دوربین حسگر سی سی دی و نوع دیگر آن حسگر پیکسل-مغال است.
  • بر اساس نوع سیگنال خروجی نیز دو نوع دوربین مدار بسته جود دارد، یک نوع دوربین مدار بسته آنالوگ و نوع دیگر دوربین مدار بسته دیجیتال می‌باشد.
  • محل نصب دوربین‌ها نیز متفاوت است و بر اساس محل نصب به محیط داخلی و محیط بیرونی تفسیم می‌شوند.
  • بر اساس نوع کاربرد و شکل ظاهری دوربین مدار بسته به چندین دوربین دیگر تقسیم می‌شود:
  • دوربین‌های جعبه‌ای
  • دوربین‌های گنبدی
  • دوربین‌های مدار بسته اسپید دام
  • دوربین‌های گلوله‌ای
  • دوربین‌های میناتوری
  • دوربین‌های دید در شب
  • دوربین‌های حرارتی

در ادامه با چند نوع دوربین آشنا می‌شویم:

دوربین مدار بسته آنالوگ: آنالوگ دارای سیستم‌هایی است، این سیستم از دوربین مدار بسته آنالوگ تشکیل شده است. این دوبین کیفیت بسیار بالایی دارد و بهترین دوربین‌های بهینه شده آنالوگ در بازار موجود است، استفاده از این نوع دوربین مزایا و معایبی دارد؛ برای مثال در دوربین‌های مدل قدیم آنالوگ در شرایط مختلف مانند نوری یا کم نور ضعف‌هایی وجود داشت، اما با گسترش زمان ضعف‌هایی که توسط دوربین‌های آنالوگ مشاهده شد بهینه تر شدند و در مدت زمان کوتاه این ضعف برطرف گردید.

دوربین آنالوگ تصاویر گرفته شده را بر روی کاست‌های ویدیویی ثبت می‌کرد؛ برای این روش نیاز بود تا نوارهای ویدیویی را مدام تغییر دهند، اما نسل بعد از دوربین‌های آنالوگ برای ذخیره تصاویر از یک نوع دستگاه ذخیره ساز دیجیتالی استفاده می‌کردند؛ این دستگاه DVR نام دارد.

دوربین مدار بسته دیجیتال: دوربین مدار بسته دیجیتال نیز مانند دوربین آنالوگ ویژگی‌هایی دارد، اطلاعات این دوربین تحت پروتکل‌های شبکه برای دستگاه مرکزی فرستاده خواهند شد. تمامی دوربین‌های مدار بسته دیجیتال تحت شبکه هستند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه: دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه دو نوع هستند، یک نوع این دوربین‌ها بی‌سیم و نوع دیگر آن دوربین‌های مدار بسته باسیم هستند. در دوربین‌ها تحت شبکه تصاویر به کدهای 1 و0 هستند به همین امکان انتقال تصاویر از طریق اینترنت نیز وجود دارد. این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های انالوگ قیمت بالاتری دارند؛ همچنین تصاویر انتقال دهنده این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های آنالوگ کیفیت بالاتری دارند. دوربین مدار بسته تحت شبکه ویژگی‌های زیادی دارد برای مثال این دوربین می‌تواند همزمان صدا و عکس را با هم ارسال نماید، علاوه بر اینها قابلیت تشخیص چهره را نیز دارد و از این جهت بسیار اهمیت دارد.

دوربین‌های مدار بسته روز و شب: این دوربین‌ها نیز کیفیت بالایی دارند و می‌توانند تصاویر گرفته شد را با کیفیت به صورت دائمی ارسال نمایند؛ همچنین این دوربین برای گرفتن تصاویر در مناطق کم نور از نور مادون استفاده نمی‌کند.

تفاوت دوربین‌های مدار بسته آنالوگ و دوربین‌های مدار بسته دیجیتال

دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال تفاوت زیادی با هم دارن. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • قیمت: قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ از دوربین دیجیتال پایین‌تر است.
  • سادگی: دوربین‌های مدار بسته  سیستم‌هایی دارند؛ معمولا سیستم دوربین آنالوگ از دوربین دیجیتال ساده‌تر است.
  • انعطاف پذیری: سیستم‌های دوربین مدار بسته دیجیتال انعطاف پذیری بالتری نسبت به دوربین‌های مدار بسته آنالوگ دارند.
  • روزولوشن تصویر: دوربین‌های آنالوگ در روزولوشن تصویر محدودیت دارند، اما دوربین‌های دیجیتال هیچگونه محدودیتی ندارند.
خدمات کامپیوتر

نحوه نصب دوربین مدار بسته

امروز بیش از هر زمان دیگر جامعه به دوربین مدار بسته نیاز دارد، افراد متخصص زیادی در زمینه نصب دوربین مدار بسته مشغول به کار هستند و درآمد فوق العاده‌ای از این کار دریافت می‌کنند.

برای نصب دوربین مدار بسته چند نوع گام وجود دارد که باید مرحله به مرحله آن‌ها را رد نمود.

گام اول تهیه نقشه: در مرحله اول باید نقشه‌هایی تهیه شود این نقشه‌ها می‌توانپد نقشه موقعیت مکانی دوربین و نقشه اجرای دوربین مدار بسته باشند. نقشه‌ها کمک فراوانی به فرد نصب کننده دوربین می‌کنند و باعث می‌شوند نصب دوربین آسان‌تر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. علاوه بر اینها با استفاده از نقشه می‌توان کارها را تقسیم نمود و در وقت صرفه جویی کرد.

گام دوم انتخاب تجهیزات مناسب: در گام دوم با استفاده از مختصات نقشه می‌توان میزان وسایل و تجهیزات مورد نظر را تخمین زد و آن‌ها را تهیه کرد. البته انتخاب تجهیزات مناسب برای دوربین بسیار مهم است باید از لوازمی که کیفیت بالا و مناسبی دارند استفاده گردد، به میزانی که کیفیت این لوازم بالاتر باشد کیفیت تصاویر ثبت شده نیز بالاتر خواهد بود.

گام سوم تعیین محل نصب تجهیزات: در این مرحله آموزش نصب دوربین مدار بسته را ادامه خواهیم داد، برای اینکار باید با توجه به نقشه پیش رفت و محل نصب تجهیزات، دوربین‌ها و دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه DVR  را انتخاب کرد. محل نصب دوربین‌ها مهمترین گام است و تاثیر زیاد بر کارایی دوربین خواهد گذاشت. اگر دوربین‌ها در محل مناسب نصب نشوند نمی‌توانند بازدهی خوبی داشته باشند. نصب دوربین‌ها باید به صورت دقیق و اصولی انجام نشود، اگر به صورت مناسب انجام نگیرد سارقان می‌توانند به راحتی آن‌ها را از کار بیندازند. محل نصب دوربین باید در بالاترین نقاط باشد تا سارقان نتواند براحتی آن را از کار بیندازند.

گام چهارم کابل کشی و برقراری مدارها: برای نصب دوربین‌ها نیاز به کابل است البته این کابل‌ها بسته به نوع دوربین متفاوت هستند و باید از کابل و مدار مخصوص آن دوربین استفاده شود.

گام آخر اجرای تنظیمات: در این مرحله لازم است تا دوربین‌ها چک شوند و از نصب صحیح آن‌ها اطمینان پیدا کرد. در این مرحله باید بر اساس مدل و برند دوربین‌های مدار بسته از نرم افزارهای مخصوص آن‌ها استفاده نمود تا بتوانید تصاویر دوربین‌ها را بر روی گوشی هوشمند خود و یا نمایشگرهای مختلف دریافت نمایید و ذخیره کنید، در این مرحله حتی می‌توان زاویه دید دوربین‌ها را کنترل کرد.

خدمات کامپیوتر

قیمت دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته با توجه به نوع آن و کارایی دوربین‌ها فرق می کند، البته عوامل زیادی هستند که سبب می‌شوند تا قیمت دوربین‌های مدار بسته متغیر باشد یکی از این عوامل نوسانات در بازار است. نرخ تورم، نرخ ارز، نرخ دلار تاثیر فراوانی در تعیین قیمت دوربین‌های مدار بسته دارند و سبب شده‌اند تا قیمت دوربین‌های مدار بسته بروز باشد به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی برای این دوربین‌ها در نظر گرفته شود.

کیفیت دوربین‌های مدار بسته بسیار مهم است و یکی از عوامل اصلی برای تعیین قیمت دوربین کیفیت است. چندین نوع دوربین مدار بسته وجود دارد این دوربین‌ها قیمت‌های مختلفی دارند، معمولا دوربین‌ها آنالوگ قیمت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های دیگر دارند؛ همچنین پیچیدگی کمتری نیز دارند و همین موضوع سبب شده تا قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

شرکت نوین سازان رایانه

شرکت نوین سازان رایانه خدمات زیادی در زمینه‌های مختلف با بهترین کیفیت انجام می‌دهد، یکی از خدمات این شرکت نصب دوربین مدار بسته است. این شرکت دارای نیروی‌های حرفه‌ای می‌باشد و افراد متخصص زیادی را گرد هم آورده است؛ تیم کاری شرکت با تلاش‌های فراوان بی خوبی توانسته‌اند بهترین محصول‌ها و خدمات را به خریداران و مشتریان خود ارائه دهند.

همانطور که قبلا گفته شد شرکت نوین سازان رایانه در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • نصب فعالیت‌های مختلف مانند ویندز، مک، ویندزهای سرور و…
  • انواع خدمات سخت افزار و نرم افزار
  • نصب نرم افزارهای عمومی
  • نصب نرم افزارهای تخصصی
  • نصب دوربین مدار بسته
  • فروش دوربین مدار بسته، کامپیوتر، لپ تاب و دیگر افزارها

این شرکت کارشناسان و متخصصان ماهری دارد و برای خدمات‌های مختلف کارشناس ماهر به کلیه نقاط تهران ارسال خواهد کرد.

شما عزیزان می‌توانید با ما در تماس باشید تیم پشتیبانی ما در تلاش است تا پاسخگوی سوالات شما باشد، برای تماس گرفتن فقط کافی است با پل‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

02126600252

02186031378

02144171253

09199651697

09127002322